Õpimeetodite andmebaasist leiad erinevad meetodid, mis sobivad:
  • tutvumiseks ja üksteise tundmaõppimiseks
  • erinevatesse teemadesse sissejuhatuse tegemiseks ning õppimislainele häälestumiseks
  • erinevate teemade käsitlemiseks õpiprotsessi raames
  • refleksiooniks ning eneseanalüüsiks
  • tagasisideks ja hindamiseks.
Samuti on sul alljärgneva filtri abil võimalik meetodeid otsida erinevate tunnuste alusel.

Viimane ring (lõpuring)

Lisaja: Kristiina Pernits “Viimane ring” annab osalejatele enne äraminekut võimaluse väljendada, mis on nende meelest kõige olulisemad elemendid või mida pole veel mainitud. Vahel kujuneb sellest emotsionaalne hetk enne programmi lõppu. Kirjeldus: See on väga lihtne ja seisneb selles, et kõik osalised saavad järjekorras rääkida ära kõik, mida peavad vajalikuks. Pidage vaid meeles, et sellest... Loe edasi
  • Tagasiside ja hindamine
  • inimest
  • 100+
  • kuni
  • 30min

Mis värk on?

Lisaja: Argo Bachfeldt Kasutasin seda meetodit, et saada tagasisidet projekti kirjutamise eri etappide kohta. Iga etapi valmisolekut iseloomustasid noored ühe MSN is levinud smailiga. Smailid olid paberile prinditud ja neid sai sealt rebida vastavalt tundele, kui valmis projekt osalejate arvates on. Kirjeldus: Jagada kätte eelnevalt välja prinditud smailid lehel ja koolituse käigus on võimalik osalejatel... Loe edasi
  • Tagasiside ja hindamine
  • inimest
  • 25+
  • kuni
  • 5min

Kuulsuste pidusöök

Lisaja: Piret Jeedas Tegemist on harjutusega, mis võimaldab tagasi mõelda toimunud koolitusele, seda mõtestada ja üles leida olulisim grupis töötades. Kirjeldus: Kuulsuste pidusöögil kohtuvad inimesed ja räägivad asjast. Fookuses on läbitud kursuse/koolituse tagasiside. Osalejad moodustavad vähemalt 4-liikmelised grupid, kus omavahel lepitakse kokku kehastatavad inimesed (nt kuulsad muusikud, poliitikud, kultuuritegelased jne). Ülesanne on analüüsida kursuse sisu,... Loe edasi
  • Tagasiside ja hindamine
  • inimest
  • 15+
  • kuni
  • 2hmin

Juhenda mind!

Lisaja: Kristi Jüristo Meetod näitlikustamaks juhendamise ja koostöö põhitõdesid, seda eriti rahvusvahelises (keelebarjääriga) keskkonnas. Kirjeldus: Palu osalejatel jaguneda paaridesse ning palu ühel paarilisest (nende endi vabal valikul) endaga kaasa ukse taha (kui ei ole eraldi ruumi, siis võimalikult kaugele teisest paarilisest ning palu neil keerata selg). Selgita ülesannet ja reegleid: – alates hetkest, mil sisenete... Loe edasi
  • Õpimeetodid
  • inimest
  • 100+
  • kuni
  • 15min

Retseptiraamat

Lisaja: Piret Jeedas Tegemist on loovust soodustava ja koolituse kokkuvõtet toetava harjutusega. Kirjeldus: Osalejatel palutakse tagasi mõelda asetleidnud koolitusele ning leida enda jaoks üles kõige väärtuslikum. Kõige olulisem püütakse panna mõne retsepti võtmesse. Innustamiseks jagatakse osalejatele ka näiteid retseptidest (nt paljundused mõnest kokaraamatust) ja palutakse koostada nn koolituse retsept. Osalejatele antakse aega ette valmistada (10... Loe edasi
  • Tagasiside ja hindamine
  • inimest
  • 15+
  • kuni
  • 30min

Kas mahute ära?

Lisaja: Kristi Jüristo Minimaalseid vahendeid nõudev grupitööd ja -tunnetust soodustav meetod. Kirjeldus: Grupi ülesanne on mahtuda ette antud paberile nõnda, et ühegi grupiliikme ükski kehaosa ei puudutaks maad. Kui ülesandega on hakkama saadud, murtakse paber pooleks ja uus väljakutse (mahutada end ära poole väiksemale paberile) algab jne. Meetodi läbiviija peaks gruppi ergutama ja julgustama iga... Loe edasi
  • Soojendus
  • inimest
  • 100+
  • kuni
  • 15min

Hõmmmmmm...

Lisaja: Kristi Jüristo Põnev, turvatunnet proovile panev ja keskendumist nõudev jäälõhkuja. Kirjeldus: Palu endale meetodi läbiviimiseks appi paar vabatahtlikku, kes jälgivad, et keegi ennast harjutuse ajal ära ei lööks ega muul moel haiget ei saaks. Selgita osalejatele ülesannet: – palu kõigil laskuda põrandale käpuli või kükki (kui käpuli on ebamugav) ning sulgeda silmad. Palu osalejatel... Loe edasi
  • Õpimeetodid
  • inimest
  • 100+
  • kuni
  • 15min

Kadunud mõiste

Lisaja: Kristi Jüristo Lihtne viis, tekitada natuke elevust ja luua aktiivne algus edasiseks mõistete, teooria vmt käsitlemiseks. Kirjeldus: Kirjuta käsitlemist vajavad mõisted või neid iseloomustavad märksõnad vmt eri värvi paberitele. Lõika paberid tükkideks, jäta enda kätte igast värvist 1 tükk ja paiguta ülejäänud koolitusruumi nõnda, et need ei oleks kohe esmapilgul nähtavad aga ka mitte... Loe edasi
  • Õpimeetodid
  • inimest
  • 100+
  • kuni
  • 15min

Koostöö ja kommunikatsioon

Lisaja: Kristi Jüristo Lihtsate vahenditega läbiviidav näitlik meetod koostöö ja kommunikatsiooni teema käsitlemiseks. Kirjeldus: Ettevalmistuseks on vajalik valida objektid, millega seoses annad osalejatele ülesande, hästi sobivad selleks näiteks toolid. Mõtle välja kolm-neli (olenevalt inimeste arvust) erinevat ülesannet, mida on võimalik toolidega teha. Oluline on, et iga ülesanne erineks teisest, soovitavalt takistaksid teiste elluviimist kuid kindlasti... Loe edasi
  • Soojendus
  • inimest
  • 25+
  • kuni
  • 30min

Ahvid ja banaanid

Lisaja: Kristi Jüristo Mõjus lugu, avamaks vestlust kultuuride, ühiskonna ja normide teemal. Kirjeldus: Loe ette, jaga osalejatele kätte, et nad saaksid ise lugeda või räägi neile lugu “Ahvid ja banaanid” (vt. lisatud faili). Järgnevat arutelu võid suunata näiteks küsimustega: • Mõned inimesed arvavad, et loomi ei saa või vähemalt ei sobi kasutada illustreerimaks inimkultuuri toimimist.... Loe edasi
  • Soojendus
  • inimest
  • 100+
  • kuni
  • 1hmin