1 koolitus, 2 erinevat lugu

21. mai 2020

Noortega töötavad spetsialistid Kai-Tõe Ellermaa ja Ainika Mägi osalesid Itaalias toimunud koolitusel „TICTAC – Multilateral Training Course to support quality in youth worker mobility activities under Erasmus+ Youth in Action“. Loe, kuidas nad kirjeldavad enda kogemust ning mida nad õppisid.

Ainika kogemuslugu:

Ma õppisin, et sellised kohtumised on väga inspireerivad, huvitavad, arendavad. Mõistsin täie tõsidusega, et esmalt on mul palju õppida ja täiendada ennast inglise keeles. Sain juurde palju julgust ja enesekindlust võõras keeles väljendada ja rääkida.

Õppisin  tundma erineva temperamendiga inimesi. Elades ise Lõuna-Eesti metsade sees, kus muukeelseid inimesi ei ole ja kõik tunnevad kõiki, siis oli väga värskendav mõelda, et äkki meie siin nimetame paljusid hüperaktiivseteks, aga ehk on ka nende temperament ja iseloom lihtsalt selline.

Sain teada ka, kuidas inimesed mujal noortega töötavad. Kuna me olime nii erinevatest valdkondadest, näiteks suure kutse- või keskkooli huvijuhid, minu 80 põhikooli noorte vastu, siis ilmselgelt olid tegevused teised. Paljud olid juba õpirännetes ja Erasmus+ projektides osalenud. Päris kõigest ei saanud ma aru ka.

Õppisime, kuidas kirjutada projekti. Kõigepealt otsida sobiv partner, siis kokku leppida, kes võtab vastu ja kus, tegevused, majutus, toitlustus, aeg, eesmärk. Pidime ka ise hindama teiste kirjutatud projekte, tooma välja nende tugevaid ja nõrku külgi.

Lõõgastavad mängud kirjutasin kõik üles, samas on meil olemas oma TicTac Facebooki grupp, kust saame vajadusel kõiki materjale kasutada ja õpitut korrata.

Õpirände projekti tahaksin kirjutada ja alustada Eestile natuke lähemal, ehk siis sain hea kontakt Leedu inglise keele õpetajaga. Sooviksin seda siduda just Baltikumi ajalooga. Momendil on noortekeskused ja koolid meil suletud ja ma ise ka haige, seega pole saanud mõtet edasi arendada. Aga arvan, et peaksime tundma oma lähinaabreid ja meie ühist ajalugu, samas on Leedu jällegi Lätist ja Eestist hoopis erineva taustaga, mida võiksid noored teada. Mul on hea side ka meie kooli inglise keele ja ajaloo õpetajaga, usun, et saaksime koos ajalooringiga ägeda projekti kokku kirjutada.

Kai-Tõe kogemuslugu:

Koolitajad Jo Claeys Portugali/ Belgia ja Denis Morel Prantsuse päritolu olid väga head! Koolitus oli hästi üles ehitatud nii tervikuna kui iga päeva osas eraldi. Meeldis ka see, et osalejaid ei pandud väga suurde stressi, koolituses kasutati palju mängulist elementi ja palju praktilist tööd. Enam kui olen varem kogenud.

Toredasti oli lahendatud rahvusvaheline õhtu – maagilise õhtuna, kus kõik osalejad kehastusid nõidadeks k.a. koolitajad ise. See teema läbis tervet päeva, kulmineerudes õhtul peoga.

Koolituselt tooks välja vahvalt lahendatud organisatsioonide tutvustuse. Kõik tegid etteantud märksõnade järgi oma organisatsiooni plakati. Seejärel tutvuti nendega ja leiti nende põhjal oma huvigrupi liikmed. Seejärel juba algas projekti koostamine koos oma huvigrupiga – koolituse peategevus ja õppimise objekt!

Koolituse planeeringus oli hästi paigutatud ka vaba pärastlõuna, täpselt keskele. See oli Rooma city külastus, milleks oli taibukalt tellitud ka transfeer linna. Ühistranspordiga sinna sõiduks oleks kulunud 1,5 h üks ots! See oli tõeline kultuurilise õppimise koht – tutvuda Rooma, kui eternal city vaatamisväärsustega. Õhtu lõppes restorani ühiskülastusega Rooma kesklinnas.

Koolitusel osales 28 inimest erinevatest maadest, ka väljastpoolt Euroopa Liitu.

Jäin koolitusega väga rahule, sain sealt põhjalikke teadmisi projekti loomise kohta ning koostööpartnereid edaspidiseks!

JAGA