Kõik õpimeetodid
Meetodi tüüp
Soojendus
Kestvus
10 min
Lisaja
Kristiina Pernits
See on kahe kultuuri kohtumise simulatsioon. Leidke võti võõrale kultuurilisele käitumisele, analüüsige võõra kultuuriga kohtumise mõjusid.
Kirjeldus:
1. Sõltuvalt grupi suurusest paluge 4–8 inimesel mängida inseneride meeskonda, kes õpetavad derdialastele, kuidas silda ehitada. Nad saavad inseneride instruktsioonid ja viiakse eraldi ruumi.
2. Ülejäänud grupp on derdialased. Nemad saavad derdialaste juhtnöörid. Kui teil on liiga palju inimesi, võite moodustada ka vaatlejate meeskonna, kes lihtsalt jälgib toimuvat ja teeb märkusi. Vaatlejaid ei tohi eelnevalt derdialastega kultuuriga tutvustada, seega hoidke neid alguses koos inseneridega.
Tagasivaade ja analüüs, arutelu.
Pärast mängu võtavad osalejad tüki märkmepaberit ja kirjutavad oma kommentaarid kolme järgmise punkti kohta:
1) faktid,
2) tunded,
3) tõlgendused.
Suures grupis tuleks arutada järgmisi punkte:
– Meil on kalduvus arvata, et teised mõtlevad samamoodi kui meie.
– Me tõlgendame sageli asju koheselt, olemata teadlik erinevustest kultuurilises käitumises.
– Kuidas rollid jaotuvad? Millise rolli ma võtsin? Mida see minu identiteedi kohta näitab? Kas ma tundsid ennast oma rollis mugavalt?
– Kas minu kujutluspilt on sama, mida tajuvad teised?
– Millist mõju avaldas minu kultuuriline taust rollile, mille ma endale võtsin?
Teema: kultuuridevahelised erinevused, kultuuridevaheline koostöö
Autor/allikas: T-Kit nr 4, Kultuuridevaheline õppimine
Vahendid: tugev paber (papp), liim, käärid, joonlaud, pliiats, mängu kirjeldused derdialaste ja inseneride jaoks (leitav siin, lk 64). Kaks ruumi.