Kõik õpimeetodid

Kas sina näed, mida mina näen? Kas mina näen, mida sina näed?

Igaüks näeb asju erinevalt – kuidas oleks, kui vaataksite oma koosolekuruumi? Osalejad valivad mõne konkreetse vaatenurga, mis neile meeldib, ja näitavad seda teistele. Peale inimestevahelise empaatia tekke soodustamise võib meeskonnal ja osalejatel sellest energiaharjutusest olla abi oma õppimistegevuseks mitteametlikuma õhustiku loomisel.

Kirjeldus:

1. Iga osaleja saab lehe A4 paberit ja pastaka/pliiatsi.
2. Läbiviija selgitab, et osalejad peaksid kirjutama oma nimed paberile ja siis rebima paberisse augu, nii et see näeb siis välja nagu pildiraam (tegelikult ei olegi tähtis, millise kujuga on auk, peaasi, et te sellest läbi näete).
3. Seejärel peab igaüks leidma ühe vaatenurga või eseme, mille külge oma raam kleepida. Osalejaid ärgitatakse kasutama oma kujutlusvõimet – mitte miski pole keelatud!
4. Pärast seda kutsuvad osalejad üksteist vaatama läbi üksteise raamide ja kirjeldama, mida nad näevad.
5. See energiaharjutus on lõppenud, kui selle läbiviija on arvamusel, et osalejad on vaadanud läbi enamike raamide.

Tagasivaade ja analüüs
See energiaharjutus ei vaja põhjalikku analüüsi, arutelu võib siiski olla tulemusrikas.
Võimalikud küsimused:
– Mis tunne oli ilma piiranguteta leida midagi, mis tundus teile huvitav?
– Kuidas aitasite teistel näha täpselt seda, mida teie näete?
– Mis teid üllatas?
– Kuidas õnnestus teil näha seda, mida teised oma raamides nägid?

Autor/allikas: Andi Krauss, Nework Rope. Allikas: T-Kit nr 4, Kultuuridevaheline õppimine

Vahendid: koosolekuruum, kus osalistel on võimalik suhteliselt vabalt ringi liikuda. Leht A4 paberit ja pastakas või pliiats igale osalejale. Kleeplinti (umbes üks iga kuue inimese kohta).

Võimalikud raskuskohad rakendamisel: ärge väga üllatuge, kui osalejad üksteist leiavad, kleepides oma raame samade esemete külge (või lähedale). On tulnud ette, et raame kinnitatakse 3 meetri kõrgusel asuvate lampide külge, radiaatorite alla jne.

Tööribale